شبکه سازی توسعه جغرافیایی، قشری و موضوعی مراکز و موسسات غیردولتی تحت نظارت

سرپرست سازمان بهزیستی کشور شبکه سازی، را موجب هم افزایی، توانمندسازی و همه گیری در فعالیت ها دانست و بر لزوم نظارت همگرا و هم افزا بر عملکرد مراکز و موسسات غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر سید جواد حسینی سرپرست سازمان بهزیستی کشور در دیدار با مدیران حوزه مشارکت های مردم  و توسعه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی؛ ضمن اشاره به اهمیت فرهنگ سازمانی مشتر  و درک مشترک گفت: بر این اساس در حوزه مشارکتها و توسعه ظرفیت های اجتماعی باید به ادراک مشترک دست یابیم و برای تحقق ماموریتها، سازمان بهزیستی باید به عنوان سازمانی تجدید حیات شونده و یادگیرنده باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه برای تجدید حیات سازمانی باید فعالیتها و سیاستهای سازمانی با ۴ رویکرد و تبار شناسی قابلیت انجام را داشته باشد، یادآور شد: برخی از سیاستها و برنامه ها در سازمان بهزیستی باید تعدیلی، تکمیلی، تثبیتی و برخی تأسیسی باشند تا بتوانیم در راستای ماموریتها و وظایف به آرمانها و چشم اندازی ترسیمی برسیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از خرد جمعی و نظرات نیروهای متخصص، گفت: با مدیریت راهبری تلاش می کنیم موانع را بزدائیم و به ادراک سازمانی مشترک دست یابیم.

حسینی با بیان اینکه سیاستگذاری در موضوع صدور مجوز مراکز و موسسات، مدیریت را معنا می بخشد، گفت: بهزیستی باید سازمان تسهیلگر خدمت به مردم باشد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در تمامی بخش های حکمرانی، مقوله مشارکتهای مردمی یکی از موضوعات با اهمیت است و توسعه مشارکت های مردمی ضریب نفوذ خدمات را بالا می برد، گفت: هدف سازمان بهزیستی رسیدن به مشارکت واقعی است. مشارکت واقعی مشارکتی است که مشارکت کنندگان و شرکا در تصمیم، اجرا، نظارت و بهره برداری سهیم باشند و مشارکت تقاضا محور جزء اهداف عملیاتی این حوزه است.        

وی با اشاره به این نکته که دولتی قوی است که مردم قوی داشته باشد، گفت: مهترین گام برای قدرت بخشی به مردم از طریق تشکلها محقق می شود.

حسینی با تاکید بر توسعه ظرفیت های اجتماعی بر اساس بندهای ۲ تا ۱۳ ماده ۲۶ ، موضوع  توسعه ظرفیت های اجتماعی را در دو محور مهم برای اجرای راهبرد مطلوب معرفی کرد، افزود:  اولاً سیاست حمایت، هدایت، نظارت و کفایت و ثانیاً توسعه کمی و کیفی بر مبنای توسعه جغرافیایی تشکل ها طبق آمایش سرزمین، همچنین سرعت حداکثری در صدور مجوز را مهم و ضروری است.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور توسعه قشری و توسعه موضوعی تشکل های مردمی از اهمیت ویژه ای برخورداد است: گفت: به منظور رفع نیازهای همه اقشار جامعه باید از ظرفیت اجتماعی، زنان، جوانان و همه گروه های سنی بهره مند شویم و مداخله به سمت توانمندسازی، ماموریت اصلی سازمان در این مقوله است.

حسینی با اشاره به اینکه مردمی سازی بهترین راه برای بهره وری سازمانی است، گفت: منافع سازمان بایستی با منافع مردم هم راستا باشد و سازمان بهزیستی در مقام نظارت باید نظام تشویقی را بکار بندد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مشارکت محوری و ارائه خدمات توسط بخش غیردولتی می تواند اثرگذار، بهره ورانه و اثر بخش باشد، گفت: هدف غایی سازمان رضایت خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان است بر همین اساس بخشی از خدمات سازمان در بهزیستی به صورت محله محور و تجمیعی توسط بخش مردمی در قالب مراکز مثبت زندگی ارائه می شود.

وی در ادامه احیای محله ها را دغدغه اصلی برشمرد و گفت: با استفاده از تشکل های ذی صلاح مردمی و ظرفیت محلات همچنین مدارس، سرای محله ها، بسیج، مساجد می توانیم خدمات مطلوبی را به جامه هدف ارائه کنیم.

حسینی تنظیم نظام نامه مشارکتها را جز آرمانهای سازمان بهزیستی در این حوزه مطرح کرد و گفت: مأموریت بهزیستی توانمندی و کیفیت دادن به زندگی جامعه هدف است.

کد خبر 119887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =